مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر
مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر

آشنایی با وسایل نقلیه در عراق

در این پست در مورد انواع وسایل نقلیه موجود در عراق و مشکلات آنها در اربعین صحبت می‌کنم.

قطار

از شهر بصره عراق یک مسیر ریلی به کربلا موجود است، با توجه به ازدحام اربعین احتمالا امکان خریدن بلیط نداشته باشید!

اتوبوس

اگر اتوبوس کولردار پیدا کنید، راحت‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل درون عراق است؛ ولی متاسفانه غیر از مرز شلمچه (چون دورترین مسیر زمینی به نجف است) تقریبا در سایر مرزها غیرممکنه بتونید اتوبوس خالی پیدا کنید، چون عموما توسط کاروان‌ها رزرو شده‌اند!

مینی‌بوس

این ماشین‌ها هم به دلیل تعداد بیشتر مسافر، قیمت کمتری دارند، ولی عمده مشکل، چینش صندلی‌ها به صورت فاجعه‌گونه است (برای افزایش ظرفیت)، در کوتاه‌ترین مسیرها هم زانودرد و کمردرد خواهید گرفت!

ون

بعضی از ون‌ها مثل مینی‌بوس‌ها مشکل چینش صندلی دارند و همچنین داشتن یک نیمه صندلی در ردیف وسط را دارند؛ ولی ون‌های با کیفیت خوب و کولردار هم زیاد است، باید موقع ورود به گاراژ (ترمینال) در کنار بررسی قیمت، کیفیت صندلی و کولر خودروها رو هم بررسی کنید!

سواری

خودروهای سواری شخصی مختلفی با قیمت تقریبا دوبرابر اتوبوس و مینی‌بوس در همه مرزها موجود هستند؛ کیفیت این ماشین‌ها از همه نوع قبلی بهتر است ولی مشکل اصلی نوع رانندگی عراقی هاست؛ در اتوبوس و مینی‌بوس و ون شما حداکثر سرعت ١٢٠ تا ١٣٠ کیلومتر رو تجربه می‌کنید، ولی در سواری‌های شخصی سرعت نامحدود!

رایگان

سال‌های گذشته در اوج شلوغی‌های نزدیک اربعین، کامیون و تریلی‌هایی بودند که از مهران به کوت (٨٠ کیلومتر) و ماشین‌های دیگر از کوت به شوملی (٧٠ کیلومتر) و اتوبوس‌های شهرداری مشهد از شوملی به نجف (١۵٠ کیلومتر) رایگان زوار رو جابجا می‌کردند؛ با این روش تقریبا جنازه ما بعد ١۴ ساعت می‌رسید نجف!

سه‌چرخه توک توک

  1. از وسایل نقلیه پرکاربرد در عراق است!
  2. هم رایگان و هم پولی است!
  3. پولی‌ها کمی کلاهبردارن، حواستون رو باید جمع کنید، که به مقصد برسونن!
  4. اصلا مسیرهای طولانی نمیرن، اگر بگن می‌رن، قطعا دروغ است!
  5. برای جابجایی کوتاه خانوادگی، در ازدحام مناسب است!

+ و +

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.