مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر
مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر

روایت اربعین ١۴٠٣ من

بنا بدلایل مختلفی از جمله اذیت شدن پسر کوچکم، امسال اصلا نمی‌تونستم زائر اربعین باشم! بعد از راهی کردن برادرخانومم که همسفر هر ساله اربعینم بود، خیلی دلم شکست و اونجا باور کردم که دیگه جامانده هستم! نمی‌دونم شاید اونجا برام نوشتن ...!

همان شب با دوستم آقای خوشدست تصمیم گرفتیم خیلی سریع بریم و برگردیم! در این سفر سید درویش هم رفیق جدید اربعین امسال ما شد و باهم همسفر شدیم.

عصر یکشنبه ٢٨ مرداد از قم حرکت کردیم و نماز صبح به مرز زمینی مهران رسیدیم! به لطف خدا بعد از عبور مرز، خیلی سریع یک ون خوب با کرایه ٨ دینار به کاظمین پیدا کردیم. ساعاتی در کاظمین توقف و زیارت داشتیم و در ادامه با یک ون به قیمت ۵ دینار راهی سید محمد (عموی امام زمان عج) و بعد سامرا شدیم. شب اول را در سامرا، خانه پدری امام زمان (عج) مهمان بودیم، شکر خدا و به کوری چشم دشمنان اهل بیت ع، امسال شلوغ‌تر از سال‌های گذشته بود.

فردا آن روز با یک ون به قیمت ٩ دینار به کربلا رفتیم. در کربلا موکبی از اهالی بصره را می‌شناسیم، که شکر خدا امکانات خیلی خوبی دارد، در آنجا شب را استراحت کردیم. در ادامه فردا صبح با یک ون به قیمت ٣ دینار به نجف، خانه پدری شیعیان رفتیم!

در مسیر حرم مولا علی (علیه‌السلام)، در قبرستان وادی السلام، مزار آیت الله قاضی و سپس مزار پیامبران هود و صالح نبی (علیه‌السلام) را زیارت کرده و خود را به حرم مولا علی (علیه‌السلام) رساندیم! سپس به خانه یکی از اهالی نجف رفته و استحمام کردیم و کمی استراحت!

از کنار مسجد حکیم و اول شارع کوفه یک سواری به قیمت ١ دینار به مقصد کوفه گرفتیم! نماز مغرب و عشا را در حرم میثم تمار از یاران باوفای مولا خواندیم و راهی مسجد کوفه شدیم. در مسجد کوفه نمازی خواندیم و حضرت مسلم (علیه‌السلام) و هانی بن عروه و مختارثقفی را زیارت کردیم و راهی مسجد سهله شدیم! در مسجد سهله و در مقام امام زمان (عج) نمازی به یاد ایشان خواندیم و طلب ظهور حضرتش داشتیم.

ساعت نزدیک ١٠ شب بود که پیاده‌روی در نخلستان و طریق العلما را شروع کردیم. شب را تا جایی که توان داشتیم پیاده‌روی کردیم، کمی قبل از اذان صبح در موکبی در نخلستان کمی خوابیدیم! بعد از اذان و اقامه نماز، به مسیر خود ادامه دادیم و خود را به جاده اصلی رساندیم! بعد غریب ٢٠ کیلومتر پیاده‌روی بدلیل کمبود زمان، قصد بازگشت به نجف کردیم!

متاسفانه خودرویی برای مقصد مسجد حکیم و پل ثوره العشرین پیدا نمی‌کردیم (چون تمام خودروها از مسیر قبرستان وادی السلام تردد می‌کردند)! بزحمت یک خودرو سواری با قیمت یک و نیم دینار پیدا کردیم و راهی نجف شدیم.

از اول قصد زیارت وداع با مولا علی (علیه‌السلام) را داشتیم، ولی بدلیل خستگی و کم‌خوابی چند روزه منصرف شده و با یک مینی‌بوس به قیمت ١٢ دینار راهی ایران شدیم!

پنجشنبه ١ شهریور و حدود ساعت ۵ عصر از مرز زمینی مهران عبور کرده و وارد کشور شدیم! در ابتدا قصد توقف و استراحت در شهر مهران را داشتیم، ولی نهایتا با تعویض راننده و توقف‌های چندباره برای استراحت و خواب در مسیر، ساعت ۶ صبح به شهر قم رسیدیم!

این سفر با اینکه ۴ و نیم روز بیشتر طول نکشید، اما خدا رو شکر برکت داشت و در حد توان خودمان و کمبود وقت، هم زیارت دوره داشتیم و هم پیاده‌روی مختصر!

والسلام

+

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.