مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر
مهدی اجاقی

مهدی اجاقی

توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس کامپیوتر

آشنایی با مرز زمینی مهران

شهر مهران در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر ایلام است و پرترددترین مرز زمینی است! بدلیل تعدد زواری که این مرز را انتخاب می‌کنند، هم معایبی دارد هم مزایایی که در این پست به آن می‌پردازیم.

  1. پارکینگ اربعین بیرون شهر قرار دارد، ماشین رو باید وسط بیابان قرار دهید، تصورتون از پارکینگ‌های معمولی را کنار بگذارید!
  2. فاصله شهر مهران تا گیت خروجی (مرز زمینی ایران و عراق) تقریبا ۱۲ کیلومتر است. برای طی کردن این فاصله باید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که دولت می‌گوید رایگان است، ولی نیست!
  3. متناسب با ازدحام، اتوبوس‌ها در فاصله ۲ تا ۵ کیلومتری گیت‌های خروجی شما را پیاده می‌کنند، باید این مسیر انتهایی را پیاده بروید.
  4. در طول مسیر تا گیت‌های خروجی چندجا ایست بازرسی است و پاسپورت‌های شما را بازرسی می‌کنند!
  5. در تمام مسیر‌ها و نزدیک گیت‌های خروجی موکب و امکانات پذیرایی وجود دارد.
  6. سعی کنید استراحت، دست‌شویی، نماز و الخ را در سمت ایران داشته باشید، در سمت عراق  امکاناتی متناسب با جمعیت نیست!
  7. در گیت‌های خروجی، گیت‌های پایانی (بالای ۱۰۰ گیت وجود دارد)، خیلی خلوت‌تر از گیت‌های ابتدایی است!
  8. بعد از خروج از گیت ایران و خوردن مهر خروج روی پاسپورت، یک درب هست که نوشته است ورود به عراق، قبل از خروج، حتما همسفران خود را پیدا کنید!
  9. گیت‌های عراق مثل ایران زیاد نیست، کمی صبور باشید و اگر صفوف خیلی طولانی بود، خارج شده و کمی استراحت کنید!
  10. بعد از گذشتن از گیت ورود به عراق، و خوردن مهر ورود به عراق روی پاسپورت (حتما باید هر دو مهر روی پاسپورت باشد)، به سمت گاراژ (ترمینال عراقی) حرکت کنید!
  11. گاراژ در واقع یک بیابان است که ماشین‌های عراقی در آن پارک کرده‌اند و دنبال مسافر می گردند، تصور ترمینال با امکانات زیاد نداشته باشید!
  12. از گاراژ یک خودرو به مقصد انتخابی خودتون می‌تونید پیدا کنید، ولی اگر هیچ ماشینی نبود نگران نباشید، خودروهای باری هستند که شما را به اولین شهر برسانند! در پست‌های قبلی مقصد و کرایه‌ها و مطالب مرتبط رو توضیح داده‌ام!

+

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.